Alla inlägg under november 2011

Av Annelie Övermark - 29 november 2011 20:49

Idag jobbade jag halvdag i Norrköping och då var det nerrakning som stod på schemat.

Wilma är en cocker som rakades ner från topp till tå.

Vissa anser att det är megafel att göra så, men jag tycker att det är upp till var och en att hitta en frisyr på sin hund som passar till ens liv och ambitionsnivå. Vill man inte borsta noga och ofta, vilket krävs om man har pälshund, eller bor på landet, eller helt enkelt tycker att sin hund är finast i kort, ja, då klipper man ner den.

Bättre det än att låta sin hund bli tovig för att man inte har lust/tid/kunskap att ta hand om pälsen.

Eller håller ni inte med mig?

Wilma:

   

 

Sen var det Wilmas kompis Dego. En liten pekingese som oxå klipps ner. Dock inte med 10:ans, men nästan:

    


Hur söt är inte han?

Kram kram


Annelie´s Klipp & Trim på facebook

Av Annelie Övermark - 28 november 2011 19:40

Ja, det är nåt som ibland måste göras, även om jag försöker i möjligaste mån att inte göra det eftersom det är familjetid. Men som sagt, ibland måste man. Speciellt när man har så mycket jobb att det inte hinns med i veckorna. Å det är ju positivt, visst? =)


Så i söndags var det dags igen då. Å det blev en pudeldag för hela slanten förutom Ted, en chow-chow som kommer in å får hjälp med att få bukt med sitt förhudskladd som inte vill sluta rinna.. Men nu ska vi se till att få bukt med det.


Bland andra hade vi besök av Malte, en brun liten pudel.


  


Sen hade vi "Zeilon-bröderna". Haha, jag vet inte om de är bröder eller inte, men jag kallar dom det i alla fall. Fast de heter egentligen Wilmer & Ulrik. Två ståtliga killar.


  


Å tack Annika som såg till att jag får lite finfika i veckan!! Det uppskattas!!

Den här veckan är jag i Norrköping tis å ons, Katrineholm tors å fre å så avslutar vi veckan med julbord. Inte fy skam inte!


Annelie´s Klipp & Trim på facebook


Kram kram

Av Annelie Övermark - 27 november 2011 20:11

Nu är det hög tid att boka tid inför julen. Dagarna rusar förbi och vill man ha sin hund fin till jul är det nu man ska höra av sig för att hinna få en tid. Jag kan säga att det börjar redan bli lite knepigt att få en tid vissa dagar, tänk på att det bara är en månad kvar.

Helt sjukt att det snart är jul eller hur? Känns som det nyss var semester...


Idag var jag inne i Nkpg och klippte lite pudlar i olika storlekar. Men tyvärr blev det inga bilder den här gången..


Så varesig ni vill ha tid för trimning, klippning, kloklippning eller "bara" ett bad till hunden som oxå borde få vara fin till jul: Boka tid NU!!


Annelie´s Klipp & Trim på Facebook

 

Kram kram

Av Annelie Övermark - 25 november 2011 20:47

Veckorna rullar på, jag har hur mycket som helst att göra på trimmen å det känns toppen!

I torsdags fick jag en blomma av Nelsons matte.

Visst är den fin? Tack så hemskt mycket!!!


  

  

Den passar perfekt i fönstret här hemma. =)

Å här har vi Nelson:

 

 Lite andra hundar i Nkpg den här veckan:

Lilla Vera:

 

Sen har vi Sture, en jack russell som klipps istället för att ryckas som man vanligtvis gör:

      

 


Idag var jag i Katrineholm. Förutom de inbokade hundarna så kom det förbi flera drop in på kloklippning, vilket är jättekul!

Springern Amanda kom in för att bli fin inför vintern:

   


    

Hur söt är inte hon?


Å så lilla Tuva förstås.

  

  


Oxå en trimras som klipps.

Nu blir det lite helg, ser fram emot nästa vecka, då är det fullbokat på trimmen. =)

Ni glömmer inte att vi finns på facebook va?


Annelie´s Klipp & Trim


Kram kram


Av Annelie Övermark - 19 november 2011 20:20

Nu är det äntligen helg, men det innebär inte att man är helt ledig. Nej, jag gick in idag och hade två hundar i Katrineholm. Jag försöker att hålla helgerna ledigt i största möjliga mån, men ibland blir det så att jag går in å jobbar lite i alla fall. Som idag.. =)


Igår fredag var jag inne i Norrköping och klippte, tyvärr blev det bara bilder på en kille å det var Linus, en cocker som jag klipper kort på öron å behäng, men matte vill inte att vi rör ryggen så då får det bli så. :)


    


De två hundarna jag hade idag var Lagotton Bruno, som klipps ner kort, men sparas lite på huvudet..


    


Jag vet. Bilderna gör inte honom rättvisa.... Han är MYCKET finare i verkligheten.


Sen var det lille Joey som skulle trimmas. =)

Jag kan säga att mina fingrar värker efter inte mindre än 4 trimhundar denna vecka. Jag brukar sätta en gräns på max 2 trimhundar per vecka, men det spräckte jag alltså v. 46. Så blir det ibland.. :)


    


Nu ska det slappas framför Så mycket bättre. Trevlig helg!!


Kram kram

Av Annelie Övermark - 17 november 2011 19:44

Hejsan!

 

Ja, som ni märker har jag nu bytt bloggplats. Den gamla var ganska dålig när det gäller att lägga upp bilder, filmer och av nån konstig anledning blev det ibland vääldigt långt mellan raderna. Så det hoppas jag kunna slippa nu. =)

 

Måste återigen poängtera att jag har verkligen fullt upp på trimmet, så det är långt ifrån alla hundar som blir fotograferade, men jag gör så gott jag kan.

 

Här är några från veckan so far....

 

Storpudeln Kajsa:

 

    

 

Sigge som är en blandning mellan cavalier och cocker spaniel:

 

   

 

Idag hade jag dels Nisse som klipptes ner innan vintern:

 

     

 

Å dels Zebbe, dagens sista kille som var inne för en nerklippning han oxå:

 

       

 

Nu är det Lyxfällan å lite tacos som gäller så kör vi en heldag i Norrköping imorgon, men på lördag går jag in å jobbar lite helg i Katrineholm så slå en signal om ni vill passa på att klippa klorna i helgen. =)

 

Å glöm inte att gå in på faebook å "gilla", det står ett superfint koppel på spel ju!!

 

http://www.facebook.com/pages/Annelies-Klipp-Trim/164550733607852

 

Kram kram

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Pälsvård för DIN hund.

Norrköping:
Vrinnevigatan 16

Katrineholm:
Djulögatan 67

Tidsbokning på 0707-126757
Välkommen!!!

Omröstning

Hur ofta borstar du din hund?
 1 gång om dagen.
 1 gång i veckan.
 1 gång i månaden.
 Behöver inte borsta min hund, det gör hundfrisören.
 Aldrig, jag har en korthårig hund.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<<
November 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards