Alla inlägg under maj 2012

Av Annelie Övermark - 23 maj 2012 06:47

Äntligen är sommaren här!!!!!!!!!!!!


Gud vad skönt det är med sol å värme, det håller nog vovvarna med om oxå, tror ni inte?

Om man inte har allt för mycket päls vill säga... Det är mycket nedrakningar nu, speciellt på stora hundar.

 Men de hundarna som fastnade på bild igår var små:


  


Först ut på morgonen var saga, en parson.


  


En lite lättare Saga...



Sista hunden för dagen var Bianca, som klipptes ner riktigt kort den här gången inför sommaren och badades i mitt nya schampo för vita pälsar. Det är riktigt, riktigt bra!!! Å ganska billigt. Kostar 175 kr, men tänk på att det späds 1 x 38!

 

Ni som kan va ute: NJUT!!!

Själv är jag i Norrköping idag onsdag och jobbar mellan 09:00 - 16:00

Kram Kram

 

   

Av Annelie Övermark - 22 maj 2012 06:52

Idag tisdag är å jobbar i Katrineholm mellan 09:00-16:00.

Som vanligt har vi drop in på klor och shoppen är öppen!!!


Glöm inte bort att vi har REA på ALLT i butiken!!


Välkommen!!!!!!!


Annelie´s Klipp & Trim på Facebook

Av Annelie Övermark - 18 maj 2012 09:03

Det var ingen strålande sol som mötte oss i lördags när det var dags att åka på utställning kan jag lova.

Det var grått, kallt å det småregnade nästan hela tiden. men vi gjorde ändå ett tappert försök så vi packade in lite smått å gott å styrde bilen mot Katrineholms brukshundklubb.


 


Men det va några fler tappra själar som hittat dit, så vi åkte inte i onödan.


Sen har vi ju jobbat som "vanligt" oxå... =)

Gloria stod å mös till det ordentligt i sin handduk efter en skön dusch:


  


Å här är hon efter:


     


Här har vi Linus en stamkund som har gått hos mig i flera, flera år..

Han klipps lite annorlunda, jag vet, men matte vill ha det så här.

Vi sparar hela ryggen (bara putsar till lite), sen klipps ben, öron, bröst och mage ner kortast möjligt.

Himla behändigt på sommaren.

Så de flesta hjundar kan klippas efter hur matte å husse vill ha det, även om det inte riktigt går hand i hand med rasstandarden.. ;)


 



   


Sen är det viktigt att tänka på hörseln när man jobbar bland ljud, något som Penny har snappat upp.


    

Hörselkåpor på!!


Sen måste jag bara visa en bild på en ny kund i Katrineholm, Kia. En riktig sockerbit!! =)


  


Kram Kram

Av Annelie Övermark - 11 maj 2012 23:47

Hej hej!


Lite sent, men här kommer lite bilder på vovvar som varit hos oss den senaste veckan. Å nån från förra veckan. Jag vet att det är några som saknar bilder på sina hundar, men tiden räcker inte till alltid. Säg gärna till om jag ska ta kort på just din hund. =)


  


Pärlan.


  


Jojjo som vi börjar om från början å plockar fram nya linjer..


 


Ronja som pga tovor klipptes ner rejält.


    


Klipptes med 7 F


 


Leo här klipptes inte ner lika hårt..

     


 


Även stora vovvar kan klippas ner. Diesel får det lite skönare i sommar..


     


Å till slut:


   


Atlas & Akilles kom in för ett ordentligt bad å urborstning. 


Imorgon finns vi på katrineholms brukshundklubb som har utställning.

Vi kommer sälja lite saker som selar, leksaker och annat smått å gott till specialpris samt ha lite erbjudanden så kom förbi å shoppa lite å titta på fina vovvar samtidigt. 

Första start är kl 09:00


Kram Kram 

Av Annelie Övermark - 1 maj 2012 22:08

Som några av er redan vet så var jag i Paris i helgen, vilket var helt underbart!

För även jag behöver trycka på stoppknappen ibland. Jag har sagt att jag ska jobba 4 dgr i veckan eftersom jag har småbarn, men eftersom det inte alltid passar mina kunder så händer det ganksa ofta faktiskt att jag jobbar fler dagar. Jag jobbar från morgon till kväll, lunch är en lyx och jag missar nästan alltid att vara ledig dagar som jag i förväg bestämt för att det finns nån hund som MÅSTE klippas. Kan nästan inte komma ihåg när jag hade en helg heelt ledig senast. Missförstå mig rätt, jag älskar mitt jobb å jobbar mer än gärna, men ibland blir det lite för mycket å då behöver man ladda batterierna.

Nu är det läänge sen jag gjorde någonting bara helt för min egen skull å därför var det guld värt att åka iväg på en långhelg utan barn, utan man utan bara jag å en av mina bästa vänner som jag mötte upp i Frankrikes huvudstad.


Vi såg allt som man sig bör när man är i Paris såsom:


  


Triumfbågen


 


Notre Dame 


  


Eiffeltorner


   


Den sista nattvarden.


Å självklart hittade vi en hundbutik (som tyvärr var stängd)


    


Och vi besökte även en hundfrisör!!

(Kort därifrån har Jenny så de får ni senare)

De förstod tyvärr ingen engelska å vi pratar inte franska, men till slut så förstod vi varandra å det var himla intressant att se hur de jobbar.

Man kanske skulle åka som utbytesstudent?


Men nu är jag tillbaka i Sverige å mina batterier är laddade så nu kör vi!!


Kram Kram

Presentation


Pälsvård för DIN hund.

Norrköping:
Vrinnevigatan 16

Katrineholm:
Djulögatan 67

Tidsbokning på 0707-126757
Välkommen!!!

Omröstning

Hur ofta borstar du din hund?
 1 gång om dagen.
 1 gång i veckan.
 1 gång i månaden.
 Behöver inte borsta min hund, det gör hundfrisören.
 Aldrig, jag har en korthårig hund.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards