Direktlänk till inlägg 12 december 2011

Stora Stockholm

Av Annelie Övermark - 12 december 2011 18:27

I lördags var det då dags. Jag plockade upp Pia-Lotta å lilla Bodil å styrde kosan mot huvudstan som det så fint heter. Själv hade jag ingen egen hund att ställa, men dock var tre av mina valpar från Nova uppe så det skulle bli himla spännande. Hade det varit ytterligare en valp med så hade jag kunnat vara med med Nova i avelsklassen, men nu var de bara tre tyvärr... Lotta skulle ställa Bodil och även Lottas syster Zanna ställde sin tik Tyra.


Men jag måste först få säga att parkeringen där är ju under all kritik!! Ingen vet nånting, ingen hjälper nån annan, ingen kan parkera innanför linjerna å gud nåde dig om du skulle tränga dig före eller flytta dig så npn annan kan komma förbi. Helt sjukt. Det kändes som alla förare från "Sveriges värsta bilförare" var samlade på en å samma plats.


Till slut kom vi i alla fall in. Å där stod "mina" tre hanvalpar. De var inte så små längre. =)


 


Ellipott´s Jalapeno (Tage)


   


Ellipott´s Habanero (Nemo) & Ellipott´s Chipotle (Leon)


Lille Tage fick ecxellent och gick vidare, vilket de andra två tyvärr inte gjorde, men de fick fina

kritiker alla tre. Sen blev han tyvärr inte placerad. Men jag är nöjd med dagen ändå, de såg fina å sunda ut å alla mådde bra å skötte sig i ringen, det är det viktigaste. Sen om de får med sig rosett eller inte kommer i andra hand.


Tage under konkurrensbedömningen:


  


Sen var det då dags för Lotta å Zannas tur.


Lotta är ju en gammal utställningsveteran, men för Zanna var det debut. Tycker de båda fick godkänt för sina insatser.

  

Zanna med Tyra & Lotta med Bodil


  


Bodil med full fokus på matte.


Tyra slog Bodil mot Lottas stora förtret ;) så hon fick springa ett varv till i ringen...



 


För att sen sluta på 4:e plats!

Å då, mina vänner, kan man se så här förvånad ut:



  


å så här lycklig blir man när poletten trillat ner. :)


  


Sen bar det av till familjen Liszke för fika, vilket var himla mysigt då alla valparna + Bodil följde med.

Å gissa om Bodil blev uppvaktad!!


  


Poppis hos grabbar!


När man rusar i 180 blir man ju lite trött å som ni vet så ser ju bulldoggar lite roliga ut (eller roligare) när de flåsar...


 


Tage

 

 


Nemo



  


Leon


Men så kan man bli lite blyg oxå när det är tjejer på besök...


 


Tack alla som var med i lördags, hoppas vi kan hitta ett datum i vår och träffas igen!


Vi avslutar dagens inlägg med en bild på Tyra, 4:e bästa tik SS 2011


 


Kram kram


Annelie´s Klipp & Trim på facebook




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie Övermark - 24 juni 2013 06:44


Passa på att boka en tid nu, för det finns bara några få platser kvar innan jag går på semester! Kram kram ...

Av Annelie Övermark - 14 juni 2013 08:02

kursiv textIgår torsdag hade vi bland det sötaste jag sett på länge inne för en sommarklippning på trimmet i Katrineholm. Låt mig presentera sötnöten Alex! Kram kram ...

Av Annelie Övermark - 16 maj 2013 12:02

Idag hade jag för första gången en Puli inne för bad. Har aldrig gjort en sån tidigare så framför mig såg jag tre timmars handtorkande av dessa snören. Men icke. De torkade ganska snabbt faktiskt. Först torkades han för hand och sedan med fönen på g...

Av Annelie Övermark - 4 maj 2013 17:51

Fast det känns som om våren precis har kommit är det dags att börja planera årets semester. Jag tycker att det är viktigt att ta ledigt å ladda batterierna så man orkar resten av året. Och vad laddar inte batterierna bättre än att vara med familjen??...

Av Annelie Övermark - 24 april 2013 21:57

Idag hade vi bla två stjärnor inne för trimning: Tilda å Tessie. Vad skönt det är när man vet att man har ett ganska hårt jobb framför sig med 3 - 4 h arbete i form av ryckning, men när de kommer inser man att det dels är päls som släpper lätt och i...

Presentation


Pälsvård för DIN hund.

Norrköping:
Vrinnevigatan 16

Katrineholm:
Djulögatan 67

Tidsbokning på 0707-126757
Välkommen!!!

Omröstning

Hur ofta borstar du din hund?
 1 gång om dagen.
 1 gång i veckan.
 1 gång i månaden.
 Behöver inte borsta min hund, det gör hundfrisören.
 Aldrig, jag har en korthårig hund.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards