Direktlänk till inlägg 21 december 2011

Onsdag i Norrköping

Av Annelie Övermark - 21 december 2011 21:46

Idag hade jag ett litet speciellt besök i trimmet, men mer om det en annan dag. Spännande va? =)


Å naturligtvis hade jag besök av en massa hundar i olika storlekar. En som tillhör de mindre är Elsa. Hon är av rasen Russkaya Tsvetnaya Bolonka, en ras som ganska nyligen blivit accepterade av svenska kennelklubben. Alltid lika kul med lite ovanliga raser tycker jag.


Pga tovor så klipptes hon ner ganska kort. Så är det, det är svårt att rädda päls med tovor.


Före:

 


Efter:

   


Å framifrån:


    


Söt va?


Så hade vi Laban, en blandning som klipptes å badades.


 


    


Frida hade ett eget litet projekt idag. Hon hette Ines och var inne för ett bad å för att få klorna klippta. En riktig sötnos.


  


Hon börjar bli riktigt duktig med att bada hundar den där Frida. ;)


Medans Frida hade fullt upp med Ines klippte jag Laban å när han var ren å fräsch var det dags för min vän Annas lilla Bobo, en helt underbar liten cocker. Han har varit hos en annan frisör å jag vet inte riktigt vad som hänt, men idag var det bara att börja om från början å klippa honom som en cocker ska bli klippte när det gäller benen m.m. 

Det är ju en stor skillnad mellan hur benen på en engelsk å en amerikansk cocker ska se ut så det gäller att ha koll på vilken som är vilken.


 



   


En början i alla fall.

 

Sen när jag åkte hem var det en olycka på 55:an igen så var försiktiga nu när det är halt ute.


Imorgon torsdag är jag på trimmet i Katrineholm mellan 09:00-13:00, välkommen in för kloklippning!


Kram Kram


Annelie´s Klipp & Trim på facebook

 
 
Ingen bild

Frida

22 december 2011 15:59

Duktig på att bada?, nae heelt grym ;)

Annelie Övermark

22 december 2011 17:01

Ok, helt grym då. =)

 
Ingen bild

Jeanette

23 december 2011 00:53

Både jag och Elsa blev supermöjda med klippningen! Du lämnade lite mer päls på öronen än vad du gjort förut och hon blev så himla söt, en helt annan hund! Ja, hon var juh söt innan också men nu lite extra. =) Plus att hon tyckte det var SÅ himla skönt att bli av med alla tovor. Åter igen, tack tack tack! Du är bästa i stan, det är min åsikt det. =)

Annelie Övermark

23 december 2011 06:49

Tack så hemskt mycket Jeanette!!! Om du visste hur glad jag blir att få höra det där! Är du nöjd, är jag nöjd. ;) Men huvudsaken är att Elsa blev av med torvorna å kan njuta av julen ordentligt.
God jul!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie Övermark - 24 juni 2013 06:44


Passa på att boka en tid nu, för det finns bara några få platser kvar innan jag går på semester! Kram kram ...

Av Annelie Övermark - 14 juni 2013 08:02

kursiv textIgår torsdag hade vi bland det sötaste jag sett på länge inne för en sommarklippning på trimmet i Katrineholm. Låt mig presentera sötnöten Alex! Kram kram ...

Av Annelie Övermark - 16 maj 2013 12:02

Idag hade jag för första gången en Puli inne för bad. Har aldrig gjort en sån tidigare så framför mig såg jag tre timmars handtorkande av dessa snören. Men icke. De torkade ganska snabbt faktiskt. Först torkades han för hand och sedan med fönen på g...

Av Annelie Övermark - 4 maj 2013 17:51

Fast det känns som om våren precis har kommit är det dags att börja planera årets semester. Jag tycker att det är viktigt att ta ledigt å ladda batterierna så man orkar resten av året. Och vad laddar inte batterierna bättre än att vara med familjen??...

Av Annelie Övermark - 24 april 2013 21:57

Idag hade vi bla två stjärnor inne för trimning: Tilda å Tessie. Vad skönt det är när man vet att man har ett ganska hårt jobb framför sig med 3 - 4 h arbete i form av ryckning, men när de kommer inser man att det dels är päls som släpper lätt och i...

Presentation


Pälsvård för DIN hund.

Norrköping:
Vrinnevigatan 16

Katrineholm:
Djulögatan 67

Tidsbokning på 0707-126757
Välkommen!!!

Omröstning

Hur ofta borstar du din hund?
 1 gång om dagen.
 1 gång i veckan.
 1 gång i månaden.
 Behöver inte borsta min hund, det gör hundfrisören.
 Aldrig, jag har en korthårig hund.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards