Direktlänk till inlägg 17 juni 2012

Första delen av juni

Av Annelie Övermark - 17 juni 2012 23:29

Trots att vädret inte riktigt vad man kan önska med värme och sol så är det ändå mest nerklippningar som gäller på trimmet. Dagarna är fullbokade och det är viktigt att man hör av sig om man inte kan komma till sin bokade tid, det finns kunder som står på kö för att få en avbokad tid.


Just nu ligger väntetiden på ca 3 veckor! =)


Några kunder som varit hos mig på senaste:



Ludde (Katrineholm) som trimmas ner i en mer bekväm frisyr..


     


En av orsakerna till att mitt jobb är så himla roligt är att det är en sån stor variation på hundarna.


 


Bhea (K-holm) blir som en helt ny hund när man klipper ner öron och tar bort tofsen.


    


Norrköping: 



Här har Frida börjat trimma ner Doris.


    


Färdig!!


Sen klev den här lilla killen in genom dörren. Nelson:


  


Jag döööör så söt!! 11 1/2 vecka gammal. Det spelar verkligen ingen roll hur många frallebebisar jag träffar, jag smälter varje gång!! ville bara stjäla honom!!


Nu återvänder vi till katrineholm.


Lille Pysen kom inför bad å en liten putsning runt om. Vilket gör en stoor skillnad.


 


Storpudeln Kajsa klipps ner kort inför sommaren, men vi sparar de långa öronen för det gillar matte!! =)


   


Mellanpudeln Ängla fick oxå en sommarfrilla.

(Ber om ursäkt för att jag inte fick med halva huvudet.. haha)


   


    


Lite mer bekvämt.


    


Ett set från Paul Frank.

Halsband + Koppel: 600 kr


Kram Kram

 
 
Lena

Lena

3 juli 2012 23:49

Otroligt så fina vovvarna blir!! önskar att det fanns en lika makeover för mej åxå ;) ha ha ha...
Kram på dej & skön sommar!♥ /Lena

http://frallorna.bloggplatsen.se

Annelie Övermark

4 juli 2012 07:16

Ja, man kanske ska unna sig en under semestern? Haha

Det roligaste med det här jobbet är att man ser resultat på en gång. Å så att få träffa alla mysiga hundar förstås!!

Kram tillbaka å hoppas ni oxå får en skön sommar. Pussa alla vovvarna från mig!

 
Elin

Elin

16 september 2012 18:48

åh jag älskar Paul frank kopplen, hundarna har ett varsitt =)

http://www.fluffmonster.blogg.se

Annelie Övermark

25 september 2012 22:17

Ja, men visst är de fina!!!

=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Annelie Övermark - 24 juni 2013 06:44


Passa på att boka en tid nu, för det finns bara några få platser kvar innan jag går på semester! Kram kram ...

Av Annelie Övermark - 14 juni 2013 08:02

kursiv textIgår torsdag hade vi bland det sötaste jag sett på länge inne för en sommarklippning på trimmet i Katrineholm. Låt mig presentera sötnöten Alex! Kram kram ...

Av Annelie Övermark - 16 maj 2013 12:02

Idag hade jag för första gången en Puli inne för bad. Har aldrig gjort en sån tidigare så framför mig såg jag tre timmars handtorkande av dessa snören. Men icke. De torkade ganska snabbt faktiskt. Först torkades han för hand och sedan med fönen på g...

Av Annelie Övermark - 4 maj 2013 17:51

Fast det känns som om våren precis har kommit är det dags att börja planera årets semester. Jag tycker att det är viktigt att ta ledigt å ladda batterierna så man orkar resten av året. Och vad laddar inte batterierna bättre än att vara med familjen??...

Av Annelie Övermark - 24 april 2013 21:57

Idag hade vi bla två stjärnor inne för trimning: Tilda å Tessie. Vad skönt det är när man vet att man har ett ganska hårt jobb framför sig med 3 - 4 h arbete i form av ryckning, men när de kommer inser man att det dels är päls som släpper lätt och i...

Presentation


Pälsvård för DIN hund.

Norrköping:
Vrinnevigatan 16

Katrineholm:
Djulögatan 67

Tidsbokning på 0707-126757
Välkommen!!!

Omröstning

Hur ofta borstar du din hund?
 1 gång om dagen.
 1 gång i veckan.
 1 gång i månaden.
 Behöver inte borsta min hund, det gör hundfrisören.
 Aldrig, jag har en korthårig hund.

Fråga mig

19 besvarade frågor

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards